Blogi

Uusi ostava asiakkaasi voi olla lähempänä kuin arvaatkaan!

Asiakashankinta, se niin tärkeä asia. Ilman uusia ostavia asiakkaita liiketoiminta seisoo paikallaan, eikä kasvua tapahdu. Säännöllinen uusasiakashankinta pitää rattaat liikenteessä ja tuo uutta virtaa tekemiseen.

Varmasti jokainen myyntityötä tekevä tietää kuinka tärkeässä osassa myynnin kokonaisuutta uusasiakashankinta on. Kuinka helppoa se olisikin, kun ei tarvitsisi hankkia uusia asiakkaita ja voisi vain nauttia olemassa olevien asiakkaiden ostoista.

Uusasiakashankintaa voi toteuttaa monella eri tavoin. Toiselle luontaisempaa on hypätä auton rattiin ja kiertää ovelta ovelle. Toinen saa bongattua asiakkaat kaupan kassajonosta, yksi elää pelkillä suosituksilla ja yksi tekee sen puhelimella sisällyttäen sen viikkorytmiin. Jokainen edellä mainittu vaihtoehto on hyvä. Pääasia vain, että teet sitä riittävästi ja parhaaksi valitsemallasi tavalla.

Listaan lopuksi vielä muitakin vaihtoehtoja, mutta tässä keskityn tapaan, jolla sitä tehdään kaikista tehokkaimmin, eli buukkaamalla.

Puhelimella tehtävä asiakashankinta on varmasti kaikista nopein ja tehokkain tapa tavoittaa määrällisesti eniten asiakkaita tietyssä ajassa. Buukkaus on siitäkin mielenkiintoinen tapa, että sitä kannattaa tehdä vaikka ei olisi paljoa aikaa käytettäväksi. Esimerkiksi asiakastapaamisten välit on hyvä tapa täyttää buukkaamalla. Kuitenkin tehokkaimmin se onnistuu kun olet merkinnyt soittoajan itsellesi kalenteriin ylös. Tärkein asia on, että pystyt hyödyntämään lyhyen ajan tai buukkaukselle tarkoitetut tunnit mahdollisimman tehokkaasti. Tämä vaatii hyvän valmistelun, josta lisää seuraavassa osiossa.

Tässä vielä muutamia muita hyviä vaihtoehtoja uusasiakashankintaan:

– Messut
– Ständillä oleminen ( esim. lähikaupassa )
– Sosiaalinen media
– Puhelimen osoitteiston läpikäynti, eli tutuille myyminen

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Kaikki oikeudet pidätetään.
Myyntipalvelu Jaakkola © 2019

Design & koodi ~ Neotar Media