Blogi

Tuttu tilanne?

Monesti sanotaan, että myynnissä määrä korvaa laadun. Entäpä tapaamisten kanssa? Usein kuulee puhuttavan, että kalenteri on täynnä tapaamisia. Viikon lopussa huomaakin, että yli puolet tapaamisista peruuntui.

Kysynkin määrää vai laatua?

Puhelimitse tehtävässä asiakashankinnassa tavoitetaan paljon potentiaalisia asiakkaita. Tilanteissa, jolloin tapaamisia on vaikea saada, saattaa herkemmin sopia tapaamisia, jotka eivät ole kaupan saannin kannalta hyviä. Tätä asiaa kannattaa kuitenkin pysähtyä miettimään minkälaisilla asiakkailla kalenterin täyttää silloinkin, kun ei oikein lähde. Olen miettinyt asioita, jotka ovat hyvä pitää puhelussa mukana ja niitä ei kannata jättää pois, vaikka joskus tapaamisten saaminen tuntuisi toivottomalta.

Kun mietitään minkälainen on potentiaalinen asiakastapaaminen, niin on sille aika selkeät kriteerit. Tärkein asia varmasti on kartoittaa asiakkaan tarve sinun palvelulle tai tuotteelle. Toisena asiana tulee mieleen, kuinka tärkeä asia on varmistaa, että henkilö ketä menet tapaamaan voi tehdä päätöksiä ja kauppaa sinun kanssa. Viimeisempänä nostan esille syyn, jonka kuulen yleisimmäksi syyksi tapaamisen peruuntumiselle, kun juttelen myyjien kanssa.

”ehkä ajan varaaminen” Kuulostaako tutulta?

Tapaamisen varaaminen silloin, kun asiakas ei täysin pysty sitoutumaan varattuun aikaan, pyytää puhelinnumeroasi tapaamisen siirtämiseksi tai joudut varmistamaan tapaamisen vielä kertaalleen samana aamuna, on sen peruuntuminen melkein sataprosenttisen varma.

Näillä ajatuksilla mukavaa viikonalkua ja tsemppiä buukkaamiseen 🙂

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Kaikki oikeudet pidätetään.
Myyntipalvelu Jaakkola © 2019

Design & koodi ~ Neotar Media

Vieritä ylös